(Avís: aquest és un post certament frívol i decididament prescindible).
La primera vegada a la meva vida que vaig comprar-me un disc va ser a inicis dels vuitanta al carrer Santa Anna de l'Estartit. El disc en qüestió fou el single La Dolce Vita de Ryan Paris (evidentment de vinil, d'aquells que es posaven a 45 rpm). Sí, tots tenim un passat. Es tractava de la cançò de l'estiu d'aquell any basada, com totes les cançons de l'estiu, en una lletra fàcil i una música de xumba xumba enganxosa. Des de llavors, però, he anat seguint mínimament, de més a prop o de més lluny, el fenòmen de les cançons dels estius. Unes músiques fugisseres, desacomplexades i un punt ingènues, com els estius de la nostra primera joventut, quan tot estava per fer i tot ho crèiem possible.
Pels qui viviu més allunyats d'aquest gènere musical, us vull il·lustrar de les candidates a cançò de l'estiu 2007. I us n'avanço la conclusió: els intèrprets vinculats als Països Catalans marquen la pauta.
Un any més (l'any passat ho feu amb Summer Love) el mallorquí de Pollença David Tavare es situa al capdemunt de les llistes d'èxits amb el seu Hot Summer Night. De nou un producte dels Països Catalans triomfant al món!.
Tampoc aquest estiu podria faltar l'èxit de la colombiana Shakira. Després d'aquelles caderes que no mentien de l'any passat, ara triomfa amb la seva Pure Intuition. Shakira, recordem-ho, és descendent de Catalunya per part de mare, i per això s'anomena Ripoll de segon cognom. Ella ho va dir en el seu darrer concert a Barcelona: és tan catalana com el pà amb tomàquet.
Hi ha d'altres cançons que estan de moda en carpes, xiringuitos i discoteques estiuenques, com ara la de la noia del paraigües, la Rihanna, que ens canta Umbrella.
Com es pot comprovar aquests temes no es caracteritzen pas per la seva qualitat musical ni per la profunditat de les seves lletres... Però és que ningú els demana aquesta funció. I no, no disparem contra les cançons dels estius, ja que amb elles potser també atacarem part de la banda sonora íntima d'algún episodi de les nostres vides.
En qualsevol cas quedem-nos amb una de les millors cançons d'aquest estiu en català, XL dels incansables Els Pets.
S'admeten comentaris sobre les vostres cançons d'estiu.
3 comentaris:
Imprescindible per una canço d'estiu que es vulgui catalogar como a tal , que quedi pels restes imantada en un petiti raco del cervell . Tinc molts anys i no hi ha co...ns de treurem l'estrofa del " PAJARITOS A BAILAR LA COLITA HAY QUE MOVER PIU , PIU , PIU , PIUUUUU " .
En fi , no us preocupeu estic en bones mans :)...
Salut
Hola Jordi.
M'ha agradat el post.
Hauries de profunditzar la reflexió, veig que estas molt documentat, i arreu del món hi han moltes experiències d'aquest tipus.
He trobat un referent de les cançons d'estiú, del sud, de la dècada dels '60.
No he sabut trobar-la en You Tube o Castpost.
A més a més haig de finalitzar el curs de formació ("Cóm trobar música a internet, baixar l'informació i possar-la en un missatge").
La lletra de la cançó, evidentement no és gaire bona:
Las olas y el viento
(Coros: zucundum, zucundum, zucundum)
y el frío del mar
(Coros: trala-lala-lala-lala)
el frío de tu alma
me hace tiritar
El viento y la arena
no me dejan ver
eres una ola
muy pronta a romper
Tiritando, caminando por la playa
veo la espuma de tu amor desvanecer
y es por eso que he jurado no amarte
hasta cuando me devuelvas tu querer
Las olas y el viento
y el frío del mar
el frío de tu alma
me hace tiritar
El viento y la arena
no me dejan ver
eres una ola
muy pronta a romper
Tiritando, caminando por la playa
veo la espuma de tu amor desvanecer
y es por eso que he jurado no amarte
hasta cuando me devuelvas tu querer
Hi ha un link d'una plana web on es pot escoltar el fons musical amb la cançó.
http://produccion-eventos-artistas.mccluskey.com.ar/produccion.asp?organizacion=donald-clifton-mccluskey.
He de confesar que he trobat una versió, no és l'original: http://www.youtube.com/watch?v=YRNl-TlLjh4
Una abraçada i felicitacions una altra vegada pel Blog!.
Guillermo.
Gràcies per la teva aportació Guillermo. No, no coneixia aquesta cançò. Pots enllaçar o incorporar videos de youtube al bloc mitjançant les pròpies opcions que et dóna el youtube. Normalment apareixen a la dreta del video, i tens la possibilitat de copiar la ubicació del video o bé que es vegi directament des de la teva pàgina. Quan vulguis fem una prova pràctica. Cuida't. Jordi
Publica un comentari a l'entrada